sunnuntai 14. joulukuuta 2008

Brändääminen

Branding.
Jos lähtee verkostomarkkinointi-leikkeihin (MLM) mukaan, yksi valtti mikä sinulla on verrattuna niihin (satoja)tuhansiin muihin samaa harrastusta harjoittelevaa yksilöä siellä ulkon on; Nimesi.

Oman nimen brändääminen (Brändi=Mikä tahansa yritys, henkilö, tuote j.n.e. jolla on haluttu tunnettavuus tietyssä kohderyhmässä) on yksi tärkeimmistä tehtävistä joka kohtaa uusi MLM yrittäjää.

Tarkoitus on pyrkiä saada nimesi siihen arvoon, ettei sitä pelkästään tunneta, vaan sitä myös arvostetaan. Elikkä jos sinä kerrot kavereille että tuote "Supermegabuxforeveryoneandnowork" on aivan ykköstavaraa, niin he uskovat sanaasi ja suorastaan tappelevat saadakseen tämän.

Itse asiassa, mitä tahansa yrität myydä, niin se mitä sinä oikeasti olet myymässä on nimesi brändimuodossa. Valitettavasti tämä aihe on yksi vaikeimmista paloista niellä meille suomalaisille.

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa metrikaupalla tekstiä, ja monet ovat niin myös tehneet. Perusasiat löytyvät aika hyvin selitettynä Englannin valtion sivustoilla Business Link, ja jos haluat perehtyä tähän oikein viimeisen päälle voin suositella Brad Weinman:in Attraction Marketing blueprint. Siinä tulee aika seleästi kerrottu monet salat.

1 kommentti:

  1. Verkostomarkkinointi, Attraction Marketing toimii! Web 2.0 ja yksilöllinen markkinointi-tietous muuttivat alan, jonka edutajista yli 90% ei koskaan päädy voitolle. Ylälinjasi ei tiedä tästä mitään!

    Hyvä näkökulma oman nimen tärkeyteen -kotoa käsin- bisneksessä ja vaikeuteen omaksua se suomalaisena. :)

    VastaaPoista