keskiviikko 1. huhtikuuta 2009

Uskottavuus blogeilla

Suusta-suuhun -tapa markkinoida joku tuote on tunnetusti yksi tehokkaimpia markkinointikeinoja. Mainonnan uskottavuus kasvaa, kun tuotteista ja palveluista kerrotaan perinteisten markkinointivälineiden sijaan “kaverilta kaverille”.

Ennen piti tätä tekniikkaa käyttäessään aina soitta kaverille, sovita tapaaminen ja sitten vielä pitää tuotteestaan jonkinmoinen palopuhe.

Internetin aikakaudella blogeista on tullut uusi väline tuoteuutuuksista “tiedottamiseen”. Blogit tarjoavat kanavan tavoittaa haluttuja kohderyhmiä edullisesti.

Markkinoija tosin menettää mahdollisuuden kontrolloida markkinointiviestiä. "Ylipuhuminen" menee vaikeaksi, koska suoraa dialogia ei pystytä käyttää.

Blogien kautta tapahtuva markkinointi soveltuukin lähinnä tunnetuille merkkituotteille ja ylivertaisille tuotteille. Viihdeteollisuus tuntuu jo omaksuneen uuden välineen ja se käyttääkin verkon puskaradioita tehokkaasti hyväkseen.

Kirjallisuutta tästä aiheesta löytyy yllin kyllin, en ole tosin löytänyt mitään hyvää kotimaista, mutta John Yeo'n kirjoittama "Bloggers Paycheck - a complete beginners guide to making huge money online by using blogs", on erittäin opettavaista luettavaa. Suosittelen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti